„Acest lucru este normal, dacă stăm să ne gândim, pentru că un utilizator de produse Apple este, de obicei, mai educat și mai înstăriți”, a declarat miercuri Cristian Mustață, șef departament Strategie Digitală din cadrul BCR.
Banca are 700.000 de utilizatori pe platformele de internet banking și mobile banking, din care 40% sunt activi, folosind frecvent aplicația. Pe acest segment, banca a consemnat un avans de 9% a numărului de utilizatori activi pe internet banking și o dublare a celor activi pe mobile banking.
Aplicația pentru telefoane mobile a generat 200.000 de descărcări, din care 60.000 în primul semestru al acestui an. Ponderea utilizatorilor de mobile banking în internet banking a crescut de două ori în acest an față de anul trecut.
Un utilizator IOS efectuează, în medie, o tranzacție, iar utilizatorii Android realizează 0,7 tranzacții, ca pondere în total.
Plățile de facturi au consemnat o creștere de 16% în acest an pe total canale electronice, iar pe mobile s-a înregistrat o dublare a plăților, în urma introducerii în aplicație a facilității de scanare a codului de bară de pe factură.
Din cei 135.000 de clienți care utilizează un serviciu disponibil pentru internet și mobile banking, care analizează tranzacțiile efectuate și le sortează automat pe categorii, 29% realizează plăți de facturi și utilități, 18% reprezintă retrageri de numerar la ATM și 7% retrageri de numerar la casierie. Totodată, 17% efectuează transferuri bancare, iar 16% economisesc.
BCR a lansat miercuri o funcționalitate în aplicația de mobile banking, pentru terminalele Apple (telefoane IPhone 5S sau versiuni mai noi), utilizatorii putând să se autentifice în aplicație prin tehnologia de recunoaștere a amprentei digitale, fără a mai introduce parolă.